Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: February Album Writing Month
1 2 3 4 587 88 89 90 91
qak
07.02.2010 02:16:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Eilen vielä nappas illalla kun kuuntelin Youngin Neilia. Tuli sellane aika hyvä inspis pitkähköön ja yksinkertaseen biisiin.
 
He came dancin' across the water?
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Jokapaikanapina
07.02.2010 13:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qak: He came dancin' across the water?
 
Että mitenkä?
 
qak
07.02.2010 22:46:14 (muokattu 07.02.2010 22:46:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Että mitenkä?
 
En tiedä. Olin kännissä. :D
Mutta Cortez the Killer alkaa noilla sanoilla.
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Johann Onn
08.02.2010 16:56:03 (muokattu 09.02.2010 22:09:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimekuussa syntyi 8 biisiä, tässä kuussa tähän asti yksi. Yritystä kyllä yhtä paljon, eli tasan 0%, kuten aina. Tällä vauhdilla saadaan aikaan se, mitä saadaan. Edit: Eli ainakin 1 + 1, koska tänään syntyi yhtä vahingossa, se toinen.
 
kozmik
12.02.2010 12:09:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, nyt on biisi numero 5 kuunneltavissa.
 
Tosi laiha viikko jotenkin. Ekat pari päivää meni sellaisen Tool-henkisen renkutuksen kanssa askarrellessa, kummallisia tahtilajeja vilisemällä. Jäi laulut vielä tekemättä, joten en sitä vielä ladattavaksi pistänyt. Vähän aloittelin klassishenkistä sävellystä myös, saa nähdä josko siitä jotain valmista syntyisi.
 
Suunnitelmissa on tällä hetkellä myös pykätä ainakin bossa nova- ja jazz-blues -biisi, jälkimmäinen ihan sillä normikierrolla mikä löytyy esim. Billie's Bouncesta. Jonkinlainen teemakehitelmä onkin siihen valmiina jo.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
qak
12.02.2010 14:32:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi uutta biisiä enemmän tai vähemmän valmiissa tilassa lyhyen kuivan kauden jälkeen. En vaan vielä kehtaa laittaa niitä mihinkään, pitää vähän edes yrittää hioa. Jotenkin tuntuu että itselle rima nousi melko korkealle jossain vaiheessa, mutta olkoon.
 
Ehkä viikonloppu osoittautuu produktiiviseksi ajaksi?
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
qak
12.02.2010 19:13:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hahah, levyn eka biisi missä on omaa laulua pääsi nettiin asti.
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
kozmik
19.02.2010 13:45:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii, nyt on FAWMissa jazzia ja bossa novaa! Kyllä muuten oli tukalat oltavat tuon jaskabiisin kitarasoolojen kanssa. En oikein hallitse jazz-improvisaatiota edes bassolla, saatika sitten kitaralla...
 
Mun biisi oli myös päässyt nettiradioon:
 
http://fawm.org/wiki/fawmcast_2010#the_daily_fawmcast_-_33
 
Jiihaa! Mut miks just tuo biisi, jonka kertosäe on kauheaa epävireistä ulinaa? Vaikka eipä sitä tuolla äänenlaadulla paljon huomannut... :)
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Jokapaikanapina
20.02.2010 01:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkun aivopierun takia piilotin noi mun biisit. Kaks vanhempaa, jumiin jäänyttä kappaletta sain ratkottua. Vanhoja, keskeneräsiä biisejä käynkin just läpi. Näistä vois saada uudelleensovitettuna ja -sanotettuna kaikkee tosikivaa.
 
Viis biisiä tehtynä, yhdeksän jäljellä. Yhdeksän jäljellä. Jännää ;D
 
qak
20.02.2010 11:49:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kozmik: Dodii, nyt on FAWMissa jazzia ja bossa novaa! Kyllä muuten oli tukalat oltavat tuon jaskabiisin kitarasoolojen kanssa. En oikein hallitse jazz-improvisaatiota edes bassolla, saatika sitten kitaralla...
 
Mun biisi oli myös päässyt nettiradioon:
 
http://fawm.org/wiki/fawmcast_2010#the_daily_fawmcast_-_33
 
Jiihaa! Mut miks just tuo biisi, jonka kertosäe on kauheaa epävireistä ulinaa? Vaikka eipä sitä tuolla äänenlaadulla paljon huomannut... :)

 
Hauskan kuuloisia nuo sun uudet biisit.
Ite olen nakittanut lauluhommia kavereille, ja nyt olisi jo III-biisiin laulut miksausta vaille valmiina.
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
qak
21.02.2010 18:17:06 (muokattu 21.02.2010 18:20:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on levy outroa, loppuhiomisia ja muutamia lauluja vaille valmis.
Tuli tosta "Part III - Atrophied" -biisistä pirun hieno (vaikka itse sanonkin) kun pari kaveria kävi vetäsemässä laulut siihen.
 
EDIT: Häpeämätöntä mainostusta, joten lisään vielä linkin ;)
http://fawm.org/songs/895/
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Jokapaikanapina
01.03.2010 03:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, melkosta kikkailua. Vielä viime torstaina oli kai vasta 7 biisiä kasassa. Sit olin pe ja la kaverilla yötä ja oli aika fiilistelyt kun oli sähkökatkoskin. Sieltä tarttu mukaan kaks biisiä. Yhden oikeastaan aika turhan täytebiisin tein tänään, mut siitä lähti inspis vetään ihan uudenlaiset versiot kahesta vanhemmasta kappaleesta. Sitten tuli todellinen inspiraatio kahteen viimeseen biisiin, jotka ovat ehkä kahden ensimmäisen kanssa parhaita biisejä. 14 biisiä siis tuli täyteen (tosin kolme tuntia maaliskuun puolelta ;))
 
qak
01.03.2010 17:11:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Voitto" tuli, jee!
Kunhan jaksan, niin pitää työstää laulut vielä pariin biisiin ja sitten lopulliset miksaukset yms. säädöt, niin on "levy" valmis.
 
Olipahan kuukausi ja lopputuloskin oli parempi mitä osasin odottaa.
 
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Jokapaikanapina
01.03.2010 23:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi sivuhan muuten pysyy ihan vuoden ympäri pystyssä, eikö?
 
kozmik
02.03.2010 12:43:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sainpa sitten itsekin rämmittyä tämän homman läpi. Hiukan alkoi taso laskea loppua kohti, mut ei tuonne mun mielestä yhtään paskaa biisiä tullut laitettua, ja muutama oikeasti hyväkin mahtui mukaan. Eli tavoite saavutettu.
 
Tuleekin nyt sitten oikein urakalla hyödynnettyä tätä opinnoissa: juttelin just basso-openi kanssa, ja päädyttiin sellaiseen ratkaisuun, että mä koostan D-tutkinnon konserttiosuuden omista biiseistä, mukaan päätynee ainakin joitakin FAWM-biisejä. Varmaan jonkun verran tulee mukaan omalle bändille kirjoitettuja biisejä, että saa vähän teknisestikin vaativampaa kamaa mukaan.
 
Mut joo, hyvä fiilis jäi kyllä tästä. Täytynee perustaa joku sivuprojekti, että pääsee vetämään noita suoraviivaisempiakin biisejä ihan bändin kanssa.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
kozmik
05.01.2011 12:01:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 308 päivää vanhaan ketjuun!
 
No niinpä olen.
 
FAWM-sivusto on taas ylhäällä ja helmikuu lähestyy kovaa vauhtia. Ja näköjään viime vuonna rekisteröidyt tunnuksetkin ovat toiminnassa edelleen. Meinaakos muita osallistua tänä vuonna?
 
Viime vuonna tuli tehtyä sekalainen soppa hyvinkin erityylisiä biisejä. Tällä kertaa olis pyrkimys toimia projektin nimen mukaisesti ja yrittää kirjoittaa albumi neljäntoista biisin sijaan. Eli yhtenäisempää kokonaisuutta haetaan. Luultavasti tulee tehtyä kohtalaisen suoraviivaista musaa, ei taida ihan paukut riittää siihen, että kuukaudessa pykäisi 14 progebiisiä. :)
 
Ja se linkki vielä:
 
http://fawm.org/
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Jokapaikanapina
05.01.2011 16:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukana ollaan! Harmi kun on kirjotukset nyt samaan aikaan, mutta yritetää ainaski! Äänityksiä ei kyllä varmastikkaan kiireiden takia saa mukaan :(
 
gravehill
05.01.2011 20:15:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon voisi laittaa vakavasti harkintaan. Olin jo päättänyt tavoitella tänä vuonna biisi per viikko tahtia keskimäärin ja tuo toki edesauttaisi hommaa vielä lisää.
 
http://www.chaosresearch.de
PJS
06.01.2011 17:42:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ajattelin ottaa osaa tänä vuonna.
 
Peace!
maelstorm
06.01.2011 20:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

!!!!!!! okei.
 
Siivet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 587 88 89 90 91

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «