Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulut joissa mainitaan joku toinen artisti
1 2 3 4 528 29 30 31 32
Sabbathologist
18.02.2024 17:56:44 (muokattu 18.02.2024 18:02:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I. Tämä(kin) varmyy jo mainittu, vaan en pysty pitämään virtuaalista leipäläpeäni kiinni: Maailman kuuluisimmassa hard rock-kappaleessa Smoke on the Water mainitaan Frank Zappa & the Mothers
 
II. Aknestikin kappaleessa Suomirokkia mainitaan ainakin Mona Carita ja Keba.
 
III. Paulan kappaleessa Mä kuuntelen Tomppaa mainitaan... eh, nimittäin... Tom Jones.
 
Mumot bludaa!
sub zero
18.02.2024 23:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabbathologist: I. Tämä(kin) varmyy jo mainittu, vaan en pysty pitämään virtuaalista leipäläpeäni kiinni: Maailman kuuluisimmassa hard rock-kappaleessa Smoke on the Water mainitaan Frank Zappa & the Mothers
II. Aknestikin kappaleessa Suomirokkia mainitaan ainakin Mona Carita ja Keba.
III. Paulan kappaleessa Mä kuuntelen Tomppaa mainitaan... eh, nimittäin... Tom Jones.

 
Joo, kaikki jo mainittu. Oikeasta alanurkasta löytyy "haku tästä aiheesta", jota kannattaa käyttää.
 
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
Yallup
20.02.2024 18:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onjokäytössä: Jatketaan Jussi Raittisen biisillä Tommie B. Goode. Ja kyseessä siis mystinen turkulainen Tommy Mansfieldinä tunnettu henkilö, joka on esiintynyt ja levyttänyn Jussi Raittisen kanssa. https://www.youtube.com/watch?v=zGtC-SCeU5E
 
Tässä samassa biisissä mainitaan myös (Frank) Zappa ja Chuck Berry
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
24.02.2024 14:57:25 (muokattu 24.02.2024 14:58:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popeda ja "Uskon vielä Rolling Stonesiin", jossa tietysti Rollarit ja Brian May. Voidaan myös tunnistaa Hurriganes ja Albert, kun "Mä mielessäni soitin kitaralla I Will Stay:n ja sointuoppiin pari kummallista koukkua tein" - tai alkuperäinen Lollipops - tosin sen nimi oli Ill Stay by Your Side
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
24.02.2024 15:17:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popeda ja "Oodi Tom Robinsonille" sekä "Pelkosenniemen poika" jossa ainakin meinataan Andy McCoy:ta
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
24.02.2024 17:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popeda ja "Muumi Muumi", jossa mainitaan Raaka-Arska. On livenä albumilla "Museorekisterissä" ja siinä laulaa itse roudari Raaka-Arska.
 
Edelleen Popeda ja "Beibin kanssa Irlantiin" jossa John Mayall, Joe Cocker ja Alex Harvey Band.
 
"Roudari-Roope ja Hengari-Hertan" esittää paitsi Vesa-Matti Loiri, niin myös Raaka-Arska omalla EP:llä. Siinä mainitaan Kirka.
 
Alkuperäisessä Dr. Hook & The Medicine Show kappaleessa "Roland the Roadie and Gertrude the Groupie" mainitaan Beatles ja (Rolling) Stones. Heillä myös kappale The Cover of the Rolling Stone jossa mainitaan ko bändi useasti.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Cosmic Ted
24.02.2024 17:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Wildheartsin 29 x the Pain mainitaan suoraan tai viitataan isoon määrään artisteja.
 
Kaikkia en varmaankaan kykene löytämään...
 
Yallup
24.02.2024 18:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cosmic Ted: The Wildheartsin 29 x the Pain mainitaan suoraan tai viitataan isoon määrään artisteja.
 
Kaikkia en varmaankaan kykene löytämään...

 
Hüsker Dü, The Replacements, Beatles, (Rolling) Stones, Ramones, (Sex) Pistols. Mainitaan myös sana Kiss, mutta ei ehken tarkoita bändiä.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Muusikon muija
24.02.2024 18:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Hüsker Dü, The Replacements, Beatles, (Rolling) Stones, Ramones, (Sex) Pistols. Mainitaan myös sana Kiss, mutta ei ehken tarkoita bändiä.
 
Onhan tuon nimikin jo viittaus 59 Times the Painiin, Hüsker Dü mainitaan jo alussa, joten tuskin on sattuma.
 
Olen aina olettanut, että Kiss My Heart on tuossa Kiss ja Heart.
 
NHR
24.02.2024 19:12:19 (muokattu 24.02.2024 19:17:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikon muija: Olen aina olettanut, että Kiss My Heart on tuossa Kiss ja Heart.
 
Olen aina... EIKUN siis EN ole tokikaan koskaan olettanut mitään, vaan kumpaakohan sukupuolta kumppaninne edustaneekaan?
 
E: En ole aivan varma hallunnenkohan teititellä, joten toivon sen(kin) hukuttautuvan edeltäväin lausein hienouksihin...
 
Ramones eunt domus!
Tupla-patukka
24.02.2024 20:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Hüsker Dü, The Replacements, Beatles, (Rolling) Stones, Ramones, (Sex) Pistols. Mainitaan myös sana Kiss, mutta ei ehken tarkoita bändiä.
 
Aika epätodennäköistä, että nuori Ginger ei olisi fanittanut Kissiä.
 
Kenen?
Muusikon muija
24.02.2024 23:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NHR: Olen aina... EIKUN siis EN ole tokikaan koskaan olettanut mitään, vaan kumpaakohan sukupuolta kumppaninne edustaneekaan?
 
E: En ole aivan varma hallunnenkohan teititellä, joten toivon sen(kin) hukuttautuvan edeltäväin lausein hienouksihin...

 
Isäntä on kuukausipalkkaa nauttiva muusikko, akateemista uraa tekee siinä sivussa tutkijana. Siitä nimimerkki. Olisi pitänyt miettiä rekisteröityessä., vaikka Karvainen Äiä ei herättäisi huomiota. Kertaalleen tuli kunnon törkeilyä eräältä hahmolta. Ylläpito kuitenkin taisi ohjata sen säveltämään hetkeksi.
 
Teitittely ei ole jees, neljäkymmentä tuli juuri täyteen ja kriisi päällä. Tiukka konsulttitäti olen siviilissä. Kaikki harrastukset pyörivät enemmän ja vähemmän musiikin ympärillä.
 
Että pystyttäisiin aiheessa, joissakin 29 x the Pain -versioissa on Richie James Kurt Cobainin sijaan ja joitakin muitakin eroja lienee, jos laskisi kaikki maininnat ja viittaukset, pitäisikö laskea versiot yhteen?
 
Yallup
28.02.2024 08:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pekka Nisu mainitsee kappaleessa "Jouni" Metallica ja Kolmas Nainen
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
05.03.2024 21:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eppu Normaali mainitseen Baccaran ja erikseen toisen laulajan Mayte (Mateos) kappaleessa "Kuka ön Pertti Ström". Biisissä hakkaa myös Aku (Syrjä)
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
10.03.2024 16:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käärijä ja Erika Vikman mainitsevat Justin Bieberin kappaleessa "Ruoska"
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
11.03.2024 18:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hank Solo mainitsee Juha Tapion kappaleessa "Söpö" sekä biisin kaksi (vanhaa) puuta
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
arppah8
12.03.2024 11:49:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas, täällähän ei ole mainittu Steel Pantherin Death to all but metal -biisiä lain. Biisissä esiintyvät Goo Goo Dolls, Dr. Dre, Eminem, Papa Roach, Blink 182, Def Leppard, Mötley Crüe, Britney Spears, Madonna, Mariah Carey, Sheryl Crow, 50 Cent ja Kanye West.
 
Bändillä on toki muitakin artistiviittauksia eri biiseissä, äkkiseltään tulevat mieleen Poison (Girl from Oklahoma), Iron Maiden ja Britney Spears (Tomorrow night) sekä Warrant, Vince Neil ja David Lee Roth (I like drugs).
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Yallup
21.03.2024 10:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radiopuhelimet mainitsee Mötorhead kappaleessa "Nahkajeesus", tosin en saa yhtään selvää koko kappaleesta. Voisi järjestää kilpailun, jossa ensimmäinen joka kuulee 5 suomalaista sanaa huutaa BINGO. Siis eka kuuntelulla...
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
25.03.2024 18:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenni Vartiainen mainitsee Duran Duran ja erikseen laulaja Simon Le Bon ja biisin Rio kappaleessa "Duran Duran". Taitaa mainita itsensäkin "Tätä tunnetta uutta ei pääse Jenni pakoon"
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
27.03.2024 19:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juice mainitsee Isokynä (Lindholm) ja Okko Kamu kappaleessa "Kuopio tanssii ja soi"
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 528 29 30 31 32

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «